Sprzątaczka biurowa przed rozmową o pracę

Wchodzimy do biura i pierwsze nasze spostrzeżenia dotyczą ogólnego stanu pomieszczeń, w których zostajemy przyjmowani. Nie może być tak, że wszyscy są odpowiedzialni za wszystko. Za porządek w biurach odpowiada sprzątaczka. Bez względu na charakter obsługiwanych pomieszczeń możemy liczyć, że swoje obowiązki będzie wykonywała sumiennie i sprawnie. Jeżeli niedawno odebrałaś telefon z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną pozostało ci tylko przygotować się do niej. W obliczu kryzysu warto postarać się o pracę, w korzystnych warunkach. Zapoznaj się z naszym poradnikiem. Wskazówki w nim zawarte na pewno ułatwią ci przygotowania do interview.

Dobra sprzątaczka biurowa jest ciągle poszukiwana. W serwisach ogłoszeniowych oraz codziennej prasie, jest jednym z najpopularniejszych zawodów. Potrzebna jest zarówno w starostwie jak i filii banku czy kancelarii prawniczej. Jej praca umila wykonywania obowiązków pozostałym członkom ekipy oraz oczekiwania na swoją kolej prze interesantów. Odkurzony dywan,, umyta podłoga czy wyczyszczone sanitariaty i opróżnione kosze ze śmieci świadczą na korzyść przedsiębiorstwa. Jeżeli rzetelnie wykonuje swoje obowiązki, jej uwadze nie umknie nawet najmniejsza usterka.

Często wykonuje swoje obowiązki w godzinach późno popołudniowych i wieczornych, gdy pracownicy biur skończą swoją pracę. Dlatego musi sprawdzać , czy okna są zamknięte, zbędne zasilanie elektryczne odłączone, woda w łazience zakręcona. Dzięki pracy sprzątaczki biurowej niejeden urząd został ochroniony przed zalaniem czy spięciem elektrycznym. Zawód ten jest silnie sfeminizowany. Szanse na zatrudnienie mają także emerytki i rencistki.

Rozmowa z pracodawcą jest decydującym etapem postępowania rekrutacyjnego. Należy jej się szacunek z racji oficjalnego tonu spotkania. Wszystkie najważniejsze schematy zachowań zebraliśmy w postaci poniższych punktów.

  1. Nie spóźnij się na swoje interview. Punktualność jest jedną z kluczowych wymagań stawianych sprzątaczkom biurowym.
  2. Załóż czyste i wyprasowane ubrania. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Często stanowi główne kryterium przyjęcia na dane stanowisko.
  3. Zabierz ze sobą oryginały wszystkich niezbędnych dokumentów aplikacyjnych. Oprócz podania o pracę i życiorysu, powinnaś posiadać dyplomy ukończenia szkół oraz świadectwa pracy. Jeżeli posiadasz doświadczenie zawodowe, postaraj się o pochlebne referencje. Rekruter na pewno z chęcią zapozna się z ich treścią.
  4. Zaprezentuj się przede wszystkim jako osoba dokładnie wypełniająca powierzone jej obowiązki. Szczególnie poszukiwane są osoby godne zaufania i skromne. Codzienny kontakt z pozostałymi pracownikami oraz interesantami wymaga życzliwości i cierpliwości w kontaktach międzyludzkich.
  5. Sprawdź opinie o interesującej cię firmie. Zastanów się nad planem organizacji swojej pracy. Osoby dobrze zorganizowane zyskują punkty dodatkowe.

Wykorzystaj nasze wskazówki i zaprezentuj pogodną postawę, a etat sprzątaczki biurowej będzie twój!

Published by Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl