Brand manager na rozmowie kwalifikacyjnej

Brand manager to osoba odpowiedzialna za sprzedaż określonej marki, bądź serii produktów które należą do marki. Specjalista ten zajmuje się promowaniem produktu i działaniami marketingowymi, których celem jest zwiększenie sprzedaży. Zakres działań brand managera zależny jest od tego, czy firma wprowadza na rynek nowy produkt, czy chce utrwalić pozycję rynkową produktu już istniejącego. Brand manager musi zaprojektować kampanie reklamowe, dopasować cenę i sposoby dystrybucji towaru, monitorować realizację zawartych umów i kontraktów oraz sporządzać analizy i sprawozdania. Złożyłeś podanie o pracę i czekasz na rozmowę kwalifikacyjną? Postaraj się przygotować najlepiej, jak to możliwe.

W zawodzie brand managera wymagane jest wyższe wykształcenie, znajomość języków obcych i zdolności przywódcze. Jest to praca dla urodzonych liderów, kreatywnych odkrywców nastawionych na efekt i sukces. Profesjonalny brand manager umie negocjować i pracować w zespole, a opanowanie stresu to dla niego pestka. Duże korporacje oczekują od kandydatów nie tylko wykształcenia managerskiego, ale również kilkuletniego doświadczenia na podobnym stanowisku. Ważna jest przebojowość i dar przekonywania. Twoje Curriculum Vitae przeszło wstępną selekcję i dostałeś telefon z zaproszeniem na spotkanie w sprawie pracy? Nie myśl, że posadę masz już w kieszeni. Teraz wszystko zależeć będzie od tego, jak wypadniesz w oczach rekrutera.

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie z potencjalnym pracodawcą, podczas którego komisja rekrutacyjna sprawdza, czy kandydat spełnia wymagania stawiane pracownikom na określonym stanowisku. Niektórzy ludzie uważają, że jeśli przedstawiciel firmy zadzwonił do nich, to zatrudnienie jest już niemal pewne. Niestety nic bardziej mylnego. Po lekturze CV odrzuca się kandydatów, którzy nie spełniają formalnych warunków, ale tak naprawdę o posadę walczy się podczas rozmowy o pracę.

Chcesz być brand managerem i jesteś umówiony na rozmowę kwalifikacyjną? Martwisz się, że popełnisz błąd, który zdyskredytuje cię w oczach rekrutera? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, a stres związany ze spotkaniem będzie znacznie mniejszy i podziała motywująco.

Co zrobić, aby dobrze wypaść na rozmowie o pracę?

  1. Punktualność to pierwszy klucz do sukcesu. Przyjdź wcześniej, ale też nie za wcześnie. Czekanie na korytarzu może być krępujące zarówno dla ciebie, jak i dla pracodawcy która ma dużo spotkań w ciągu dnia.
  2. Pamiętaj o eleganckim stroju w stonowanych kolorach. Zrezygnuj z mocnego makijażu i nadmiaru biżuterii – bądź skromny.
  3. Pokaż, że jesteś pewny siebie (nawet gdyby tak nie było). Utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą, ale nie wpatruj się w niego non stop.
  4. Przygotuj się na pytania dotyczące tego, dlaczego wybrałeś właśnie tą firmę, co możesz do niej wnieść, jakich zarobków oczekujesz.
  5. Brand manager musi być kreatywny, więc niewykluczone że zostaniesz poproszony o wykonanie jakiegoś zadania (np. ułożenie hasła reklamowego, albo sposobów wykorzystania spinacza biurowego).
  6. Nigdy nie krytykuj poprzedniego pracodawcy, nawet jeśli wasza współpraca nie układała się najlepiej.
  7. Opisując doświadczenie i wykształcenie trzymaj się tego, co napisałeś w CV.

Powyższe porady zwiększą twoje szanse na sukces podczas rozmowy o pracę na stanowisku brand managera.

Published by Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl