Account manager: przygotowanie na rozmowę o pracę

Account Manager jest stanowiskiem pracy, w którym kluczowe obowiązki są związane z szeroko pojętym dbaniem o dobre kontakty z klientami firmy, głównie tymi korporacyjnymi. Współpracując z kontrahentami, prawdziwy key account powinien dobrze orientować się w bieżących wydarzeniach na rynku sprzedażowym, ofertach  i rozwoju konkurencji jak również w zabezpieczaniu klientów przez oferty marketingowe. To stanowisko kierownicze, jest częściej związane  raczej z zarządzaniem procesami niż ludźmi.

Jeżeli chcesz ubiegać się o pracę account managera, pamiętaj że przede wszystkim jest to stanowisko dla osób, które już posiadają min. 2 letnie doświadczenie zawodowe, wykształcenie najlepiej ekonomiczne oraz bardzo dobrą znajomość języka obcego, głównie angielskiego. Poszukiwanymi umiejętnościami są również umiejętność pracy w zespole, analitycznego myślenia, które na pewno zostaną poddane próbom podczas procesu rekrutacyjnego.

Przeczytaj poniższe wskazówki, aby dobrze przygotować się do interview. Pamiętaj, że daje ono możliwości sprawdzenia prawdziwości informacji zawartych w dokumentach aplikacyjnych oraz bezpośredniego poznania pracownika.

  1. Pierwszą rzeczą, którą powinien zrobić przyszły account manager jest zapoznanie się z wizją firmy, branżą w jakiej działa i jej pozycją na rynku oraz głównymi nazwiskami ważnych osób. Od rozmowy kwalifikacyjnej zależy czy dostaniesz pracę oraz na jakich warunkach będziesz pracował. Pomyłki w nazwisku prezesa czy nazwie firmy lub działu twojego potencjalnego miejsca pracy dyskwalifikują cię już na samym starcie.
  2. Na każdą rozmowę o pracę należy przybyć punktualnie i w stosownym ubiorze. Powiedzenie „jak cię widzą tak cię piszą” jest wciąż aktualne.
  3. Ważnym narzędziem pracy na tym stanowisku są zdolności komunikacyjne. Przypomnij sobie najważniejsze zasady dotyczące  mowy ciała i zasad czystej komunikacji interpersonalnej.
  4. Podczas rozmowy z pracodawcą, bardzo prawdopodobne, że zostaniesz poproszony o podanie przykładu sytuacji, w której musiałeś podjąć szybką decyzję. Starannie wybierz więc zdarzenie, gdzie twoja decyzja okazała się trafna i owocna.
  5. Przemyśl również sposoby na zwiększenie zysków firmy. Jeśli twoje pomysły spotkają się z akceptacją rekrutera to prawie pewne, że stanowisko account managera będzie twoje. Właściciel każdej firmy chętnie widzi w swoim zespole osoby ze świeżym spojrzeniem na rozwój przedsiębiorstwa.

Nie każdy może ma szczęście zarabiać średnio 5 400 zł, przeczytaj więc jeszcze raz nasz poradnik, a na rozmowie kwalifikacyjnej na pewno wypadniesz na „5 +”.

Opublikowany przez Mariusz Bachrynowski

Mariusz Bachrynowski od lat zajmuje się rekrutacją dla firm z obszaru IT i nowych technologii. Absolwent socjologii na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym dzieli się na łamach serwisu pupstrzelin.pl